IT's Me..

IT's Me..

Tuesday, February 8, 2011

sehari d bilik todler

Dh 2hari aku x buka laptop,br arini aku ada masa.Hari ini aku d tugaskan d bilik todler dgn wan yg sekali2 aku panggil tok wan,saja.....suka2,dia tau aku mmg suka usik dia,tp alhamdulilah,selama aku keja dgn dia,aku selesa,sebenarnya,aku x kisah keja dgn sapa2 je,smua blh.Bila keja d bilik todler ni,mcm2 ragam knk2 kita blh tgk,yalah...nma pn bdk bwh 4 thn,yg aktif,yg kuat merajuk,yg menangis,yg minta perhatian,smua ada,cma mcm mana cara kita selesaikan je,tp seronok......Hari ni ada bdk baru,Alif Danial nmanya,umurnya br 1thn lbh,mulanya dia menangis,yalah x prnah kenal,jumpa pn x,tp alhamdulilah,dia blh terima aku,tp dh mcm Jimi lk,yg pantang jumpa aku mesti nangis nk ikut,atau aku tgl kn dia.Kt sini,smua knk2 aku syg,x da yg beza,cma ada berapa knk2 yg rapat dgn aku,mungkin sbb aku mmg suka dgn bdk2 kut.Kat sini ada sorg bdk nma dia Adam,kami panggil dia Adam blh,sbb dia suka ckp blh,bdknya cerdik,comel,tp suka menangis sbb dia x pernah ddk taska sblm ni,tp dlm menangis2 pn bila kita tnya,dia mesti jwb,2yg wt org suka kt dia.Hari ni ada ceta yg agak lucu gak,ceta nya cm ni,mcm biasa Adam dtg menangis,lps bg mkn tengahari,dia tido,bngun tido dia nangis lg,tp ada sorg bdk prempuan,cika nma nya,dia pujuk,dia ckp,diam ea,ibu keja,ptg nnti dia dtg amik.jgn nangis tau,bila aku dga,aku ketawa sbb,dia pn sama,kuat menangis gak,pndi dia ckp.....yalh bdk2 selalu perhati apa yg kita wt,mgkin dia dga,selalu klu ada bdk menangis kita akan pujuk cmtu.................Hari ni aku ajk bdk2 main bola,cba baling bola masukan dlm bakul,alhamdulilah ada yg blh wt,ada jga yg x blh,yalh bdk umur bwh 3thn,ada yg blh dga arahan,ada yg x,2smua adalah cabaran bg kami.tp bdk2 ni smua suka klu menyanyi,yalah,nma nya pn bdk2,mereka lbh mudah ikut bila kita ajar sambil menyanyi.rasanya smpi ni je yg aku nk ceta,nk ikut kn bnyk lg,tp sok aku keja kt bilik bby lk,nk kna rehat awl sikit,bkn apa......takut mengantuk masa keja,yalh,jga bby,perlukan kesabaran yg tinggi dan x blh leka,apa pn aku b'doa agar Allah akan permudahkan segala urusan ku,mudah2an smua knk2 d'TASKA UMMI SAKIZA sht dan membesar dgn sempurna.dan d jadikan ank2 yg solleh dan solleha,AMIN.........

No comments:

Post a Comment