IT's Me..

IT's Me..

Thursday, March 17, 2011

suka duka ku

Rasanya dh 2minggu aku x menaip kt blog ni,sibuk sikit,penat pn ya jga,mln ni aku free,ni yg aku cba menaip semula.12hb3,2011 yg lps,ank saudara ku nikah,tahniah ziha,mudah2an jd isteri yg sentiasa membahagiakan suami,ibu mithali dan sentiasa di bawah rahmat ALLAH S.W.T.dan bahagia hingga ke hujung nyawa,Amin.........Sebenarnya ada kisah lucu masa hari langsung ank saudara ku,lps majlis akad nikah,ada sesi bergambar,aku dgn adk ipar ku as,tgk dia bergaya sakan,lps 2kami turun nk minum,tp kami bukan minum je,kami makan sekali.Lps makan,aku ni kononnya nk tlg rewang,jd penanggah,keja kami cma sendukan nasi utk tetamu,sambil 2aku knl kan as pd sedara mara kami,maklumlah,dia kan baru jadi ahli keluarga kami,sedar x sedar rupanya kami berdiri hampir 3jam,dari jam 11.00 pagi,smpi 3.00 petang,Aku rasa kaki ku kebas,kasut yg aku pakai terasa sempit,kakak ku lin ajak kami rehat jp,kami pn gi kt tmpt mak duduk dgn kak ton(mak pengantin,yg jga kakak sulung ku),kami duduk,aku buka kasut,Ya,Allah.....aku tgk kaki ku bengkak,kelakar lak bila aku tgk kaki ku,tp comel,smpi ke hari ni,kaki ku masih bengkak,tp dh x mcm mula2 lh,dh susut sikit,apa pn aku happy,ya lah dpt ank saudara baru.........Hari ni aku keja mcm biasa,utk hari ni aku jga kt bilik toodler,hari yg mmg dh lma ku tunggu2,sejak aku di tugaskan memasak,baru hari ni aku dpt jga bdk2 toodler,itupn kami tukar keja sesama kami,utk hari ni je,sok aku masak balik.Sebenarnya aku rindu nk main dgn dia org,baru hari ni aku dpt bergurau dgn mereka semua,selama ni aku cma dpt tgk je,nk gurau lbh x blh.Ada satu hari yg x dpt aku lpa kn smpi bila2,8.3.2011,hari yg btl2 mengguris hati dan menguji kesabaran ku,tp,alhamdulilah,aku dpt mengawal perasaan ku,tp smpi saat ini aku masih terluka.sejak hari tu,aku x lg masuk bilik toodler mcm dulu,aku cma jenguk kt pintu je,itu pn klu perlu,tp....hari ni aku puas dpt main2 dgn mereka,walaupun x smua bdk2 yg dtg,ya lh cuti sekolah,x ramai dtg taska,yg ada cma jimi,zack,iris,mirza,alif,eifwat dgn fahri,itu pn dh cukup bermakna bagi ku,Esok,aku aku kna msk mcm biasa,bermakna esok aku x kn msuk bilik toodler,tp x pa,sok aku mcm biasa blh msuk bilik bby......dpt tgk muka dia org,satu ketenangan bagi ku.Huh,rasanya smpi ni je utk hari ni,ada masa,sok aku menaip lg,mudah2an,hari esok lbh baik dari hari ni.

No comments:

Post a Comment