IT's Me..

IT's Me..

Monday, February 14, 2011

12 Rabiulawal 1432/15 febuari 2011

Hari ni smua umat islam seluruh dunia menyambut Mauludulrasul,hari ni jga d kebanyakan masjid ada meraikannya.teringin jga aku nk gi,tp x da sapa nk bwa....insyaallah,1 hari nnti aku akan gi jga.kt tmpt aku pn mgkin x lma lg nk wt jga,masa 2nnti insyaallah klu x da apa2 aral,aku gi.Hari ni aku ddk kt umah je,tgk tv,buka fb,rehat,sok dh naik keja.Smlm,aku kt bilik bby dgn wan n mami k,seronok,nasib baik smua bby x meragam,cma ada lh yg menangis,biasalh,bby mmg cmtu,nk kn perhatian lbh,alhamdulilah,smlm semua tugas b jln lancar.Bila kna jga bby ni,yg paling utama kesabaran msti ada,tp kdg2 tercabar jga kesabaran,bila ramai yg meragam,tp setakat ni aku masih kuat lg,biasanya kami akan berzikir,menyanyi dgn ank2 d taska,Alhamdulilah,bila kita slalu b zikir,dgn kuasa Allah,hati kita akan tenang,rasa marah pn sikit2 akan beransur hilang.Aku klu ceta psl ank2 kt taska mmg ssh nk berenti,rindunya aku kt syami,cik bun,acan,ucup,n ramai lg,mudah2an smua ank2 yg pernah aku asuh,akan jd ank yg solleh n solleha,entah ingat ke x dia org kt aku.........Arini,aku msk simple je,grg ikan,tempe dgn sup sayur,cuaca pns cm ni,lauk 2yg buka selera,cma x da sambal belacan je,ada mls cikit nk wt hi.hi.hi......Sok......giliran aku msk kt taska,nk msk apa gak nya....smlm,kita org dh rancang,sok aku,wan dgn mami k nk wt aktiviti kt luar taska dgn bdk2,mudah2an smua bejalan lancar.Mgu lps,aku wt aktiviti mengoyakkan kertas dan menampal,aku perhatikan ada knk2 yg blh wt,ada jga yg x blh,yg lucunyn,bdk2 ni,bila kita suruh koyak kertas x pndi,tp bila koyak buku pndi lk,sebenanya aku nk galakan bdk2 ni gna kn jejari mereka utk moto halus mereka,bila dh d ajar,baru lh mereka blh wt,insyaallah,sok aku nk ajar mereka moto kasar lk,mcm melompat,berlari,menendang bola dsb nya,sebenanya aku seronok wt aktiviti dgn mereka......k lh,ada masa aku 2lis lg.........

No comments:

Post a Comment