IT's Me..

IT's Me..

Tuesday, February 22, 2011

HiKaYaT PeNgAsUh:

HiKaYaT PeNgAsUh:Assalamualaikum,dh dkt seminggu aku x menaip kt blog ni,sibuk sikit...tp sebenarnya penat,bila blk dr keja,nk wt apa pn malas.Beberapa hari ni bnyk benda yg aku fikir.....tu yg stress sikit,tp .....alhamdulilah,aku ada ramai kwn2 yg blh beri pandangan.Hari ni aku nk ceta sikit apa yg telah aku lalui selama 2 hari ni,semalam aku jga bby dgn ibu ct n wan,seronok gak,tp ada jga yg menguji kesabaran,tp alhamdulilah,kami masih dpt menanganinya.Kt bilik bby ni,1je yg wt aku lmh.....perut asyik lapar je,mata pn mengantuk,yalah,ddk kt bilik yg ada penghawa dingin......nk tido x blh,bkn apa,takut......tp aku suka kt bilik bby,bila tgk muka bby ni,rasa tenang je.....walaupun mereka semua blm pndi b'cakap dan kadang2 x faham apa yg kita cakap,tp bila tgk muka mereka ada rasa satu kepuasan,sbb dgn adanya org spt kami yg b'gelar pengasuh ni lh yg menjaga kebajikan mereka sepanjang ketiadaan ibu mereka.Hari demi hari kami dpt lihat perkembangan mereka d dpn mata kami,ada juga ibubapa yg t'lps pandang akan semua ni,biasalah......Harini tugas ku memasak,pagi aku wt nasi lemak,tghari aku msk sayur kacang panjang grg,ikan schzuan,ptg lk aku wt donat,dh lma x wt donat,nasib baik jd......tp hari ni ada peristiwa yg lucu jadi pd ku,aku jatuh t'lentang dpn bilik air.Cetanya cmni,waktu aku tgh suap Anaqi mkn nasi lemak,talipon bunyi,aku nk gi jwb,tiba2,zup......aku t'lentang,nasib baik mangkuk yg aku bwa x jatuh,klu x,satu hal kna kutip kaca,nasib baik jga aku yg jatuh,klu kna kt bdk2 taska,x haru jd nya....mungkin slh aku gak,sblm ni mami k dh bg tau dia br lps mop lantai sbb Rayyan t'kencing,tp aku x dga dia ckp,tu yg aku jln laju je......td masa kt taska,x lh rasa sakit sgt,ni bila dh mlm br rasa sakit.Td igt nk cuci baju,tp dh sakit2 badan ni mls lk.dh mkn ubt pn....ok lh,aku nk rehat,ada masa aku ceta lg.

No comments:

Post a Comment